Рішення Харківської обласної ради
від «___» ________ 2025 № ___ -VIII
ПОГОДЖУЮ:
Директор
ДЕПАРТАМЕНТУ ОХОРОНИ
ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ
ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ
(ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ
_______________Тетяна ДЕМЕНКО
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
«ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ
ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
м. Харків
2025 рік
1.1. Даний Статут розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
1.2. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ є закладом фахової передвищої освіти, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти за освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра, може проводити дослідницьку діяльність та забезпечувати здобуття професійно-технічної освіти, середньої освіти професійного та академічного спрямування.
1.3. Відповідно до рішення обласної ради від 27 лютого 2020 року № 1257-VII «Про перейменування закладів вищої освіти галузі охорони здоров’я» КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ перейменований з КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ».
1.4. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 23 грудня 2023 року № 735-VIII «Про припинення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ВОВЧАНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ шляхом приєднання до КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» до КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі за текстом - Коледж) приєднано КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ВОВЧАНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
1.5. Коледж належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.6. Органом, що здійснює управління майном Коледжу, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Коледжу забезпечує ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ (далі за текстом - Департамент охорони здоров’я). Повноваження Департаменту охорони здоров’я щодо управління діяльністю Коледжу визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.
1.7. Контроль за якістю освіти Коледжу здійснює Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. Контроль за додержанням освітнього процесу здійснює Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом - Департамент науки і освіти).
1.8. Повне найменування Коледжу:
— українською мовою: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;
— англійською мовою: MUNICIPAL INSTITUTION OF HEALTHCARE «KHARKIV REGIONAL MEDICAL PROFESSIONAL COLLEGE» OF KHARKIV REGIONAL COUNCIL.
Скорочене найменування:
— українською мовою: КЗОЗ «ХОМФК» ХОР;
— англійською мовою: MIH “KRMPC” KRC.
1.9. Місцезнаходження (юридична адреса) Коледжу: Україна, Харківська область, 61002 місто Харків, узвіз Куликівський, 3.
1.10. Коледж є юридичною особою публічного права, мас самостійний баланс, розрахункові рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, круглу печатку зі своїм найменуванням, штамп із зазначенням свого повного найменування, бланки та інші необхідні реквізити.
1.11. Коледж має право укладати від свого імені договори, приймати будь- які рішення в межах чинного законодавства України та цього Статуту, бути позивачем, відповідачем, третьою особою у судах загальної юрисдикції, набувати майнових та особистих немайнових прав, мати обов'язки.
1.12. Коледж здійснює діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку (доходів). Коледж внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.13. У своїй діяльності Коледж керується Конституцією України, законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту науки і освіти, наказами Департаменту охорони здоров’я, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ КОЛЕДЖУ
2.1. Основними напрямками діяльності Коледжу є здійснення освітньої діяльності в галузі знань 22 «Охорона здоров’я», що забезпечує підготовку фахівців за освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр» і відповідає стандартам фахової передвищої освіти, забезпечення умов, необхідних для отримання особою фахової передвищої освіти на рівні стандартів фахової передвищої освіти та їх професійної підготовки.
2.2. Основними завданнями Коледжу є:
- здійснення освітньої діяльності;
- забезпечення виконання місцевого замовлення в межах ліцензійного обсягу та угод на підготовку фахівців з фаховою передвищою освітою;
- забезпечення набуття студентами знань у галузі медицини та підготовка їх до професійної діяльності в установах та підприємствах охорони здоров’я (далі за текстом – заклади охорони здоров’я);
- забезпечення реалізації права громадян на фахову передвищу освіту;
- підготовка кадрів з фаховою передвищою освітою для потреб економіки та суспільства, забезпечення якості фахової передвищої освіти;
- провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами фахової передвищої освіти за обраними ними спеціальностями;
- участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави шляхом формування людського капіталу;
- виховання у студентів патріотизму, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, академічної доброчесності, формування правової та екологічної культури, моральних цінностей, здорового способу життя, здатності критично мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
- забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі теоретичного та практичного навчання, дослідницької та інноваційної діяльності;
- створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів, збереження здоров’я учасників освітнього процесу;
- збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
- поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
- налагодження міжнародних зв’язків та провадження міжнародної діяльності у сфері освіти, науки, спорту, мистецтва і культури;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;
- взаємодія з роботодавцями, їх організаціями та об’єднаннями, іншими соціальними партнерами, професійними об’єднаннями та сприяння працевлаштуванню випускників;
- ефективне використання майна і коштів для провадження освітньої діяльності.
- запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій на основі комп’ютеризації навчально-виховного процесу;
- підвищення кваліфікації, спеціалізація і перепідготовка кадрів;
- здійснення зовнішніх зв’язків з навчальними закладами інших країн;
- надання платних освітніх послуг відповідно до чинного законодавства України;
- надання загальноосвітніх послуг;
- навчальна, пошукова та дослідницька робота;
- робота по підвищенню рівня навчально-методичного і матеріального забезпечення освітньої діяльності та розповсюдженню навчально-методичних видань, підготовлених викладачами Коледжу;
- стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя.
2.3. Відповідно до рішення Ліцензійної комісії Коледж визнано ліцензованим за спеціальностями: «Стоматологія», «Медсестринство», «Технології медичної діагностики та лікування», «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка», «Молодша медична сестра з догляду за хворими», «Екстрений медичний технік».
2.4. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.12.2019 № 1020-л «Про ліцензування освітньої діяльності» Коледж має право здійснювати підготовку молодших спеціалістів - сестер медичних та фельдшерів, підготовку фахових молодших бакалаврів - сестер медичних та фельдшерів згідно із освітньо-професійними програмами та навчальними планами.
2.5. Спеціальності «Професійно-технічна освіта на рівні вищого професійно-технічного навчального закладу», «Працівники з надання послуг пацієнтам лікувальних закладів», інші спеціальності можуть відкриватися в установленому чинним законодавством України порядку. Також Коледж може проводити діяльність у сфері «Наукові дослідження та розробки».
2.6. Коледж має право видавати дипломи про фахову передвищу освіту державного зразка.
РОЗДІЛ ІІІ
КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1. Освітня діяльність Коледжу ґрунтується на концептуальних засадах національної Доктрини розвитку освіти, Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Закону України «Про фахову передвищу освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна XXI століття).
3.2. Цілі освітньої діяльності:
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення сфер соціальної та виробничої діяльності висококваліфікованими фахівцями;
- забезпечення духовного, професійного та інтелектуального розвитку особистості;
- утвердження нової гуманістичної етики, що розглядає людину як найвищу цінність суспільства;
- формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства;
- формування особистості професіонала-патріота і громадянина України з високоморальними якостями та нормами поведінки, підготовленого до життя і праці у XXI столітті.
3.3. Цілі освітньої діяльності Коледжу реалізуються в умовах ступеневої підготовки медичних фахівців і базуються па принципах:
- якості освітніх послуг (якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання);
- ступеневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- системності аналізу всіх чинників, що впливають на якість освітньої діяльності, моніторингу та своєчасного запобігання кризовим явищам;
- моніторингу якості освіти, забезпечення прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.
3.4.Основні напрями концепційної освітньої діяльності Коледжу:
- підготовка компетентних медичних фахівців для практичної медицини по наданню первинної та долікарської медико-соціальної допомоги населенню;
- розширення об’єму якісної медичної допомоги хворим;
- удосконалення знань по наданню хворим паліативної допомоги в умовах зростання онкозахворювань, ВІЛ інфекцій, СНІДу та інших соціальних захворювань.
3.5. Важливими напрямками для подальшого концептуального розвитку Коледжу є:
- підвищення рівня професійної підготовки фахових молодших бакалаврів, усвідомлення своєї належності до українського народу, сучасної європейської цивілізації, орієнтування в реаліях і перспективах, підготовлення до життя і праці у світі, що змінюється, поважного ставлення до національних святинь, до історії та культури нашого народу;
- передбачення комплексного розвитку навчально-методичної, матеріально-технічної та власної клінічної бази Коледжу, повної комп’ютеризації навчального процесу;
- забезпечення вдосконалення роботи з підбору викладацького складу;
- створення банку даних навчальних і контролюючих програм з застосуванням комп’ютерних технологій, збільшення варіативності завдань - тестів конструктивного типу. Наявність науково-методичного банку даних для максимального охоплення студентів поточним та підсумковим контролем знань, раціональним використанням навчального часу;
- формування національних і загальнолюдських цінностей молоді, яка усвідомлює свою належність до українського народу, сучасної європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах, підготовлення до життя і праці у світі, що змінюється, поважного ставлення до національних святинь, до історії та культури нашого народу;
- підтримка та розвиток фізичної культури та фізичного розвитку студентів, пропаганда здорового способу житія.
- передбачення комплексний розвиток навчально-методичної, матеріально-технічної та власної клінічної бази Коледжу, повної комп’ютеризації навчального процесу;
- забезпечення вдосконалення роботи з підбором викладацького складу, росту професійної майстерності та ділової кваліфікації.
РОЗДІЛ
IV
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Освітній процес у Коледжі - це інтелектуальна, творча діяльність, що провадиться в Коледжі та спрямована на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у студентів, а також на формування гармонійно розвиненої особистості.
Коледж самостійно вирішує питання організації освітнього процесу відповідно до чинного законодавства України.
4.2. Навчання в Коледжі здійснюється за очною (денною), вечірньою формою та дистанційною (лише на виконання наказів та норм законодавчих актів України).
4.3. Мовою освітнього процесу в Коледжі є державна мова.
4.4. Зміст освіти визначається освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів, іншими нормативними актами органів державного управління освітою. Освітньо-професійна програма розробляється та затверджується відповідно до Стандарту фахової передвищої освіти за спеціальностями 223 «Медсестринство» та 221 «Стоматологія».
4.5. Коледж на підставі відповідної освітньо-професійної програми розробляє навчальний план, який визначає перелік та обсяг освітніх компонентів у кредитах CKTC, їх логічну послідовність, форми організації освітнього процесу, види та обсяг навчальних занять, графік освітнього процесу, форми поточного і підсумкового контролю, що забезпечують досягнення здобувачем фахової передвищої освіти програмних результатів навчання.
На основі навчального плану, у визначеному Коледжем порядку, для кожного студента розробляються та затверджуються індивідуальні навчальні плани на кожний навчальний рік.
Індивідуальний навчальний план формується за результатами особистого вибору студентом дисциплін у межах, встановлених чинним законодавством України, з урахуванням вимог освітньо-професійної програми щодо вивчення її обов’язкових компонент. Індивідуальний навчальний план є обов’язковим для виконання студентом.
4.6. Освітній процес в Коледжі здійснюється за такими формами:
- навчальні заняття, включаючи індивідуальне навчальне заняття;
- самостійна робота, включаючи виконання індивідуальних завдань;
- практична підготовка;
- контрольні заходи, включаючи атестацію студента.
4.7. Основними видами навчальних занять у Коледжі є:
- лекція;
- лабораторне, практичне, семінарське та індивідуальне заняття;
- урок (за освітньою програмою профільної середньої освіти);
- консультації.
Коледжем можуть бути встановлені інші види навчальних занять.
4.8. Самостійна робота студента регламентується навчальним планом і становить від однієї третини до двох третин загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни.
4.9. Практична підготовка студента є обов'язковим компонентом освітньо-професійної програми і має на меті набуття студентом професійних навичок і вмінь для подальшого використання їх у реальних виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Практика проводиться відповідно до діючих програм з усіх її видів і Положення в строки, передбачені навчальним планом та графіком освітнього процесу.
4.10. Загальну організацію практики студента та контроль за її проведенням здійснює адміністрація Коледжу та методичний керівник.
Практичне навчання включає такі види практики:
- навчальна практика під керівництвом викладача (педагогічного працівника);
- виробнича практика;
- переддипломна практика.
Навчальна практика під керівництвом викладача (педагогічного працівника) проводиться висококваліфікованими викладачами, безпосередньо у навчальних кабінетах, аудиторіях Коледжу та навчальних кімнатах на практичній базі.
Виробничі та переддипломні практики проводяться в закладах охорони здоров’я (на базах практики), з якими визначені строки та укладаються відповідні угоди.
4.11. Контрольними заходами оцінюється засвоєння студентом навчального матеріалу.
4.12. В освітньому процесі Коледжу використовуються такі види контролю:
- поточний контроль - проводиться під час проведення всіх видів аудиторних занять і має на меті перевірку рівня підготовки студента до виконання конкретної роботи, забезпечення зворотного зв’язку між педагогічними працівниками та студентами в процесі навчання, забезпечення управління навчальною мотивацією;
- підсумковий контроль - забезпечує оцінку результатів навчання студента на проміжних або заключному етапах їх навчання. Підсумковий контроль включає семестровий контроль (екзамен, диференційований залік, залік з конкретної навчальної дисципліни) та атестацію студента;
- семестровий екзамен - складається студентом під час екзаменаційних сесій, передбачених навчальним планом, і проводиться згідно із розкладом, який доводиться до відома викладачів (педагогічного працівника) і студента не пізніше ніж за місяць до початку сесії.
4.13. Студент вважається допущеним до семестрового контролю з конкретної навчальної дисципліни (екзамену, диференційованого заліку або заліку), якщо він виконав всі види робіт, передбачених навчальним планом з цієї навчальної дисципліни.
Результати складання екзаменів і заліків оцінюються: "відмінно", "добре", "задовільно", "незадовільно" і вносяться в екзаменаційну відомість.
Студенти, які одержали під час сесії більше двох незадовільних оцінок, відраховуються з Коледжу.
4.14. Повторне складання екзаменів (заліків) здійснюється тільки після закінчення екзаменаційної сесії протягом канікул, допускається не більше двох разів з кожної дисципліни: один раз - викладачу (педагогічному працівнику), другий - комісії, яка створюється заступником директора з навчальної роботи Коледжу.
За наявності поважних причин (хвороба, сімейні обставини тощо) що документально підтверджено студентом, може встановлюватись індивідуальний графік складання екзаменів (заліків) тривалістю не більше двох тижнів з початку наступного навчального семестру.
Відмова студента виконувати завдання семестрового контролю атестується як незадовільна відповідь.
Відсутність студента на екзамені або заліку не є підставою оцінювати його «незадовільно». В екзаменаційній відомості ставиться позначка «не з’явився».
4.15. Державна підсумкова атестація студентів, що навчаються на основі базової загальної середньої освіти, здійснюється відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію студентів із загальноосвітніх дисциплін.
4.16. Атестація студентів проводиться у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту.
Порядок проведення Єдиного державного кваліфікаційного іспиту стверджуються Кабінетом Міністрів України.
4.17. До складу державної екзаменаційної комісії Коледжу входять: директор або його заступники, завідувач відділення, голови предметних циклових) комісій, якщо вони є фахівцями з цієї навчальної дисципліни спеціальності), викладачі, які формують профіль підготовки фахівців, провідні спеціалісти лікувально-профілактичних закладів.
4.18. Персональний склад членів екзаменаційної комісії і екзаменаторів затверджується директором Коледжу не пізніше, як за місяць до початку роботи державної комісії.
4.19. До складання державних екзаменів допускаються студенти, які виконали всі вимоги навчального плану.
4.20. Студенту, який склав Єдиний державний кваліфікаційний іспит відповідно о вимог освітньо-професійної програми підготовки, рішенням екзаменаційної комісії присвоюється освітньо-професійний ступень певної спеціальності і видається диплом державного зразка.
4.21. Студенту, який отримав підсумкові оцінки «відмінно» не менше, ніж з 5 відсотків усіх навчальних дисциплін та індивідуальних завдань, передбачених навчальним планом, а з інших навчальних дисциплін та індивідуальних завдань оцінки «добре», склав Єдиний державний кваліфікаційний іспит з оцінкою «відмінно», а також виявив себе у творчій роботі, що підтверджується рекомендацією циклової комісії, видається диплом з відзнакою.
4.22. Студент, який не склав Єдиний державний кваліфікаційний іспит, допускається до повторного складання державних екзаменів протягом трьох років після закінчення Коледжу.
4.23. Стандарт фахової передвищої освіти в Коледжі визначає такі вимоги до освітньо-професійної програми:
- перелік обов’язкових загальних та спеціальних компетентностей результатів навчання студентів;
- обсяг кредитів ЄКТС;
- форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти;
- вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;
- вимоги до попередньої освіти осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою.
4.24. Організаційне та методичне забезпечення освітнього процесу є необхідною умовою якісного засвоєння програм підготовки фахівців і включає:
- стандарти фахової передвищої освіти;
- навчально-організаційні документи відділення, циклових предметних комісій і методичного відділу;
- програми з навчальних дисциплін;
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- інформаційне забезпечення освітнього процесу (підручники і навчальні посібники, методичні матеріали, наочні посібники, комп’ютерні програми з навчальних дисциплін тощо);
- систему контролю якості освітнього процесу.
4.25. Коледж має право переводити студентів, які навчалися за кошти фізичних та/або юридичних осіб, на навчання за кошти державного бюджету, за умови наявності вільних місць регіонального замовлення.
4.26. Коледж на підставі рішення екзаменаційної комісії присуджує особі, яка продемонструвала відповідність результатів навчання вимогам освітньо- професійної програми, освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра та присвоює відповідну кваліфікацію.
4.27. Підготовка фахівців для зарубіжних країн у Коледжі здійснюється за міждержавними угодами України, а також за угодами міністерств, відомств, вищих закладів освіти, укладеними з органами влади, організаціями, фірмами, вищими закладами освіти інших країн, іноземними громадянами та міжнародними організаціями.
4.28. Порядок навчання іноземних громадян встановлюється Положенням, яке затверджує Кабінет Міністрів України.
5.1. Структурні підрозділи Коледжу створюються відповідно до головних завдань діяльності Коледжу і функціонують на підставі положень, що розробляються і затверджуються директором Коледжу в установленому порядку.
5.2. Структурними підрозділами Коледжу є:
- відділення;
- циклові (предметні) комісії;
- методичний кабінет;
- лабораторії;
- бібліотека;
- архів;
- читальна зала;
- спортивна зала;
- гуртожиток;
- адміністративно-господарська частина;
- бухгалтерська служба:
- відділ кадрів.
5.3. Відділення - це структурний підрозділ, що об’єднує навчальні групи з однієї або кількох спеціальностей, у яких навчаються не менше 150 студентів за денною формою навчання, методичні, навчально-виробничі та інші підрозділи. Відділення створюється рішенням директора Коледжу.
Керівництво відділенням здійснює завідувач. Завідувач відділення призначається на посаду директором Коледжу з числа педагогічних працівників, які мають повну вишу освіту і досвід навчально-методичної роботи.
Завідуючий відділенням забезпечує організацію навчально-виховного процесу, виконання навчальних планів і програм, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною діяльністю викладачів і несе повну відповідальність за результати роботи відділення.
5.4. Циклова комісія - це структурний підрозділ, що провадить освітню, методичну діяльність за певною освітньо-професійною програмою, групою спеціальностей однієї або споріднених галузей, може проводити дослідницьку та/або творчу мистецьку, та/або спортивну діяльність за певною дисципліною (групою дисциплін). Циклова комісія створюється, якщо до її складу входять не менше п’яти педагогічних (науково-педагогічних) працівників, для яких Коледж є основним місцем роботи.
5.5. Циклова комісія класних керівників - структурний підрозділ, координуючий науково-методичну та організаційно-виховну роботу класних керівників.
5.6. Перелік циклових комісій, кандидатури їх голів та персональний склад затверджується наказом директора Коледжу на один навчальний рік відповідно до чинного законодавства України.
5.7. Для надання методичної допомоги викладачам і організації обміну досвідом навчально-методичної та виховної роботи діє методичний кабінет.
Основні завдання методичного кабінету:
- надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;
- координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти по підвищенню педагогічної майстерності і удосконалення фахової підготовки викладачів;
- організація заходів, які спрямовані на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження досягнень кращих педагогічних досвідів та освітніх технологій.
5.8. У відповідності до діючих навчальних планів у Коледжі створені навчальні кабінети і лабораторії.
5.9. Закладами культурно-побутового призначення є гуртожиток, актова зала.
5.10. Для забезпечення студентів, викладачів літературою та періодичними виданнями в Коледжі функціонує бібліотека та читальна зала.
5.11. Для забезпечення діяльності та виконання зобов’язань Коледж має у своєму складі бухгалтерію, відділ кадрів, архів, адміністративно-господарську частину.
5.12. Коледж у своєму складі може мати філії, підрозділи з підготовки до вступу, післядипломної освіти та освіти впродовж життя, навчально-методичні кабінети, комп’ютерні та інформаційні центри, виробничі структури, підрозділи культурно-побутового та спортивного призначення, курси, курси суміжних і додаткових професій, що надають платні освітні послуги, консультативний центр, спеціальний навчально-реабілітаційний підрозділ, що утворюється з метою організації інклюзивного освітнього процесу та спеціального навчально- реабілітаційного супроводу здобувачів фахової передвищої освіти з особливими освітніми потребами, забезпечення їм доступу до якісної фахової передвищої освіти з урахуванням обмежень життєдіяльності.
5.13. Структурні підрозділи діють на підставі Положення, затвердженого директором Коледжу.
5.14. Структурні підрозділи підпорядковані безпосередньо директору Коледжу, який призначає керівників підрозділів, визначає напрямки основної діяльності, порядок фінансово-господарської діяльності, структуру управління та умови використання матеріально-технічної бази Коледжу.
РОЗДІЛ VI
ОБСЯГ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ КОЛЕДЖУ
6.1. Цивільна правоздатність Коледжу виникає з моменту його державної реєстрації і складається з його прав і обов'язків.
6.2. Діяльність Коледжу провадиться на принципах:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень і відповідальності обласної ради, Департаменту та його структурних підрозділів;
- поєднання засад колегіального та одноособового прийняття рішень;
- незалежності від політичних партій і релігійних організацій.
- надавати освітні послуги з підготовки до вступу у фахові передвищі навчальні заклади та з розширення профілю (підвищення кваліфікації), спеціалізації молодших медичних спеціалістів і молодших бакалаврів;
- видавати атестати про повну загальну середню освіту та дипломи про фахову передвищу освіту державного зразка за результатами акредитації та зі спеціальностей, вказаних у сертифікатах про акредитацію;
- розробляти та реалізовувати освітньо-професійні програми в межах ліцензованої спеціальності;
- самостійно визначати форми здобуття освіти та форми організації освітнього процесу;
- приймати на роботу та звільняти з роботи педагогічних, науково- педагогічних та інших працівників відповідно до чинного законодавства України;
- формувати та затверджувати штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства України;
- утворювати структурні підрозділи, що мають права та обов’язки закладів професійної (професійно-технічної), профільної середньої та позашкільної освіти. Діяльність таких структурних підрозділів здійснюється згідно з відповідними спеціальними законами;
- запроваджувати власні системи заохочення учасників освітнього процесу за освітні, мистецькі, дослідницькі, інноваційні та спортивні досягнення;
- надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до чинного законодавства України;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, мистецької, спортивної та інноваційної діяльності;
- самостійно визначати зміст і програми навчальних дисциплін;
- присуджувати освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра студентам, які успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання;
- провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники, а також розвивати власну поліграфічну базу;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність із закладами освіти, науковими установами та іншими юридичними особами;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до Міністерства освіти і науки України про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері фахової передвищої освіти, а також брати участь у роботі над проєктами відповідних документів;
- здійснювати фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до чинного законодавства України та установчих документів Коледжу;
- розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
- відкривати поточні та депозитні рахунки в банках у встановленому чинним законодавством України порядку;
- розвивати соціально-побутову базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних закладів;
- утворювати навчально-наукові, виробничі комплекси чи інші об’єднання, не заборонені чинним законодавством України, спільно з науковими установами, закладами освіти, підприємствами;
- за погодженням обласної ради здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи;
- виконувати поточний ремонт приміщень та обладнання Коледжу;
- користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством України для закладів фахової передвищої освіти;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
- забезпечувати на належному рівні освітній процес, надання інформаційних послуг, виконання умов державного контракту та інших угод про підготовку кадрів з фаховою передвищою освітою;
- дотримуватися вимог стандартів фахової передвищої освіти щодо підготовки фахівців відповідного освітньо-професійного ступеню;
- створювати належні умови для якісної організації освітнього процесу студентів та високопродуктивної праці співробітників, забезпечувати дотримання чинного законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, безпеки праці, соціального страхування, протипожежної безпеки;
- здійснювати матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, наукової та інформаційної діяльності;
- своєчасно сплачувати податки та інші відрахування згідно з чинним законодавством України;
- здійснювати бухгалтерський оперативний облік та вести статистичну звітність згідно з чинним законодавством України;
- дотримуватися договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та громадянами;
- забезпечувати додержання законодавства у сфері державних закупівель та антикорупційного законодавства;
– забезпечити цільове використання коштів;
– забезпечити ефективне використання та збереження майна, що закріплено за Коледжем на праві оперативного управління;
- забезпечувати функціонування військового обліку та бронювання військовозобов’язаних;
- забезпечувати дотримання екологічних норм відповідно до чинного законодавства України.
6.5. Учасники освітнього процесу в Коледжі є;
- педагогічні працівники та інші працівники Коледжу (категорійні спеціалісти, лаборанти, методист тощо), які працюють за основним місцем роботи;
- особи, які за основним місцем роботи в установах поєднують виконання своїх посадових обов’язків із практичним навчанням здобувачів фахової передвищої освіти для набуття ними професійної компетентності, а також оцінюють її якість;
- працівники підприємств, установ та організацій, діячі науки, які залучаються до освітнього процесу для читання окремих лекцій або беруть участь у роботі атестаційних комісій;
- батьки (законні представники) студентів.
6.6. Права та обов'язки викладачів, педагогічних (науково-педагогічних) працівників, інших працівників та осіб, що навчаються у Коледжі визначаються відповідно до чинного законодавства України.
6.7. Педагогічні (науково-педагогічні) працівники Коледжу:
Посади педагогічних (науково-педагогічних) працівників можуть обіймати особи з повною вищою педагогічною освітою, повною вищою медичною освітою, повною вищою освітою, які пройшли спеціальну педагогічну підготовку та з рівнем молодшого медичного спеціаліста. Основними посадами педагогічних (науково-педагогічних) працівників в Коледжі є:
- викладач, голова циклової (предметної) комісії,
- методист, керівник фізичного виховання,
6.8. Педагогічні (науково-педагогічні) працівники призначаються на посаду директором Коледжу.
Педагогічні (науково-педагогічні) працівники кожні п’ять років проходять атестацію. За результатами атестації визначається відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється категорія, педагогічне звання.
Позитивне рішення атестаційної комісії може бути підставою для підвищення за посадою, а негативне - підставою для звільнення педагогічного (науково-педагогічного) працівника з посади у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Порядок атестації педагогічних (науково-педагогічних) працівників встановлюється Міністерством освіти і науки України.
6.9. Педагогічні (науково-педагогічні) працівники Коледжу мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітньо-професійній програмі;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Коледжу;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
- відзначення успіхів у професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- підвищення кваліфікації та стажування, вільний вибір форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- отримання пільгових довгострокових кредитів для індивідуального і кооперативного будівництва (реконструкції) та придбання житла в установленому чинним законодавством України порядку;
- подовжену оплачувану відпустку;
- участь у громадському самоврядуванні Коледжу;
- індивідуальну освітню (дослідницьку, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Коледжу;
- соціальне та пенсійне забезпечення в установленому чинним законодавством України порядку.
6.8. Педагогічні (науково-педагогічні) працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність, забезпечувати безперервний професійний розвиток;
- виконувати освітньо-професійну програму для досягнення студентами передбачених ними результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей студентів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання студентами в освітньому процесі та дослідницькій діяльності; дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- сформувати у студентів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у студентів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати у студентів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати студентів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю студенту, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Коледжу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- розвивати у студентів самостійність, ініціативу, творчі здібності;
- додержуватися цього Статуту та правил внутрішнього розпорядку Коледжу, виконувати свої посадові обов’язки.
6.9. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Коледжу педагогічним та науково-педагогічним працівникам можуть надаватися додаткові права та обов’язки відповідно до чинного законодавства України та колективного договору між адміністрацією та колективом Коледжу.
6.10. Особами, що навчаються в Коледжі є студенти, які мають право на:
- вибір освітньо-професійної програми та форми здобуття освіти під час вступу до Коледжу та/або навчання;
- безпечні і нешкідливі умови навчання, праці та побуту;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- трудову діяльність у позанавчальний час;
- безоплатне користування бібліотеками, інформаційними фондами, навчальною, дослідницькою та спортивною базами Коледжу, доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- безоплатне забезпечення інформацією для навчання у доступних форматах з використанням технологій, що враховують обмеження життєдіяльності, зумовлені станом здоров’я (для осіб з особливими освітніми потребами);
- забезпечення гуртожитком на строк здобуття освіти в порядку, встановленому Положенням, затвердженим директором Коледжу;
- користування виробничою, культурно-освітньою, побутовою, спортивною, оздоровчою інфраструктурою Коледжу;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, дослідницької та іншої діяльності;
- участь у заходах з освітньої, дослідницької, науково-дослідної, спортивної, мистецької, громадської діяльності, що проводяться в Україні та за кордоном;
- участь у громадських об’єднаннях;
- участь у діяльності органів громадського самоврядування Коледжу, педагогічної ради Коледжу, органів студентського самоврядування;
- участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення освітнього процесу, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту, оздоровлення;
- внесення пропозицій щодо умов плати за навчання;
- участь у формуванні індивідуального навчального плану, вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньо- професійною програмою та навчальним планом, в обсязі, що становить не менше 10 відсотків загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти. При цьому здобувачі фахової передвищої освіти мають право обирати навчальні дисципліни, що пропонуються для здобувачів вищої освіти, за погодженням із директором Коледжу;
- самостійне (у разі навчання за власні кошти) чи за згодою відповідної фізичної або юридичної особи (у разі навчання за кошти фізичних або юридичних осіб) збільшення тривалості виконання освітньо-професійної програми за погодженням із Коледжем, що має бути відображено в договорі про надання освітніх послуг;
- забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
- отримання соціальної допомоги у випадках, встановлених чинним законодавством України;
- збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;
- зарахування до страхового стажу відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» періодів навчання за денною формою здобуття освіти в Коледжі, за умови добровільної сплати страхових внесків;
- академічну відпустку або перерву в навчанні із збереженням окремих прав студентів, а також на поновлення на навчання у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України;
- моральне та/або матеріальне заохочення за успіхи в навчанні і громадській роботі, за мистецькі та спортивні досягнення тощо;
- повагу до людської гідності, захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- безоплатне проходження практики на базах практики;
- канікулярну відпустку тривалістю не менш як вісім календарних тижнів на навчальний рік;
- отримання цільових пільгових державних кредитів для здобуття фахової передвищої освіти у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- оскарження дій органів управління Коледжу та їх посадових осіб, педагогічних та інших працівників;
- спеціальний навчально-реабілітаційний супровід та вільний доступ до інфраструктури Коледжу відповідно до медико-соціальних показань за наявності обмежень життєдіяльності, зумовлених станом здоров’я;
- інші необхідні умови для навчання, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально вразливих верств населення.
6.11. Студенти Коледжу зобов’язані:
- систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками:
- підвищувати культурний рівень та професійну майстерність;
- додержуватись моральних та етичних норм;
- виконувати графік навчального процесу та вимоги навчального плану;
- відвідувати заняття за обраною спеціальністю, вчасно інформувати керівництво Коледжу в разі неможливості з поважних причин відвідувати заняття, складати іспити, дефіринційовані заліки тощо:
- додержуватися законів України, Правил внутрішнього розпорядку Коледжу та цього Статуту.
6.12. Студенти мають право на отримання стипендій, призначених юридичними та фізичними особами, які направили їх на навчання, а також інших стипендій відповідно до чинного законодавства України.
6.13. Студенти, що навчаються в Коледжі, можуть отримувати інші стипендії, призначені фізичними або юридичними особами.
6.14. Студентам Коледжу, які мають право на отримання соціальної стипендії і набувають право на отримання академічної стипендії, надається один вид стипендії за їхнім вибором.
6.15. Розмір академічної та соціальної стипендій, порядок їх призначення і виплати встановлюються Кабінетом Міністрів України.
6.16. Соціальні стипендії призначаються студентам Коледжу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
6.17. Студенти Коледжу з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, особи з їх числа, а також студенти Коледжу, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків, мають гарантоване право на отримання соціальної стипендії, у тому числі у разі отримання академічної стипендії.
6.18. Академічні стипендії призначаються студентам Коледжу, які навчаються за денною формою здобуття освіти за регіональним замовленням та успішно навчаються згідно із критеріями, встановленими Кабінетом Міністрів України.
6.19. Частка студентів Коледжу, які мають право на отримання академічних стипендій, встановлюється педагогічною радою Коледжу в межах, визначених Кабінетом Міністрів України, із загальної частки студентів Коледжу, які мають право на отримання академічних стипендій.
6.20. Перед початком підведення підсумків кожного семестрового контролю педагогічна рада з урахуванням обсягу коштів, затверджених у кошторисі Коледжу на виплату академічних стипендій, затверджених в установленому законодавством порядку, визначає ліміт стипендіатів, яким буде призначатися академічна стипендія за результатами такого семестрового контролю. Цей показник встановлюється у відсотках (у діапазоні від 40 до 45) фактичної кількості студентів денної форми здобуття освіти, які навчаються за регіональним замовленням станом на перше число місяця, наступного за датою закінчення семестрового контролю згідно з навчальними планами.
6.21. Студенти Коледжу мають право на пільговий проїзд у транспорті в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
6.22. Випускники Коледжу вільні у виборі місця роботи, крім випадків, передбачених Законом України «Про фахову передвищу освіту». Коледж не працевлаштовує випускників.
6.23. Підставою для відрахування студентів є:
- завершення навчання за відповідною освітньо-професійною програмою;
- власне бажання;
- переведення до іншого закладу фахової передвищої освіти або до закладу професійної (професійно-технічної) освіти, загальної середньої освіти (для здобувачів фахової передвищої освіти, які зараховані на основі базової середньої освіти);
- невиконання індивідуального навчального плану;
- порушення умов договору про надання освітніх послуг, який є підставою для зарахування;
- порушення академічної доброчесності;
- стан здоров’я (за наявності відповідного висновку);
- за появу на заняттях у навчальному корпусі, бібліотеці, гуртожитку в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсикологічного сп’яніння;
- за академічну заборгованість;
- за пропуски занять без поважних причин;
- за одноразове грубе порушення навчальної дисципліни або Правил внутрішнього розпорядку Коледжу (за погодженням з профспілковою організацією та студентським самоврядуванням, а у разі необхідності - з комісією у справах неповнолітніх);
- інші випадки, визначені чинним законодавством України.
6.24. Особа, відрахована із Коледжу до завершення навчання, отримує академічну довідку, що містить інформацію про результати навчання, назви дисциплін (предметів), отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС. Форма академічної довідки затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
6.25. Студенти Коледжу можуть переривати навчання в зв’язку із обставинами, які унеможливлюють виконання навчального плану (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу при втраті права на відстрочку від неї, навчанням чи стажуванням в освітніх і наукових установах іноземних держав тощо). Особам, які перервали навчання у Коледжі надається академічна відпустка.
6.26. Навчання чи стажування в освітніх установах (у тому числі іноземних держав) може бути підставою для перерви у навчанні, якщо інше не передбачено міжнародними актами чи договорами між закладами освіти.
6.27. Студенти, призвані на військову службу у зв’язку з оголошенням мобілізації, гарантується збереження місця навчання та стипендії.
6.28. Студенти, які реалізують право на академічну мобільність, протягом навчання в іншому закладі освіти на території України чи поза її межами гарантуються збереження попереднього місця навчання та виплата стипендії відповідно до законодавства України. Такі особи не відраховуються із Коледжу.
6.29. Особа, відрахована із Коледжу до завершення навчання за відповідною освітньою, освітньо-професійною програмою, має право на поновлення на навчання в межах ліцензованого обсягу Коледжу.
6.30. Поновлення на навчання осіб, відрахованих із Коледжу або яким надано академічну відпустку, а також переведення студентів здійснюються, як правило, під час канікул.
6.31. Положення про відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення студентів Коледжу, а також порядок надання їм академічної відпустки затверджуються директором Коледжу.
РОЗДІЛ VII
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО КОЛЕДЖУ
7.1. Коледж має право здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами вищої освіти іноземних держав відповідно до чинного законодавства України, надавати послуги іноземним громадянам в Україні, пов’язаних із здобуттям фахової передвищої освіти у галузі охорони здоров’я.
7.2. Основними напрямами міжнародного співробітництва Коледжу є:
- участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, викладачами, педагогічними та науково-педагогічними працівниками;
- організація міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;
- участь у міжнародних освітніх програмах;
- спільна видавнича діяльність;
- створення спільних освітніх програм з іноземними закладами освіти;
- відрядження за кордон викладачів, педагогічних (науково-педагогічних) працівників для педагогічної, науково-педагогічної роботи відповідно до міжнародних договорів України, а також договорів між закладами освіти та іноземними партнерами;
- залучення викладачів, педагогічних (науково-педагогічних) працівників іноземних закладів освіти для участі в педагогічній, науково-педагогічній роботі у Коледжі;
- направлення студентів Коледжу на навчання до іноземних закладів освіти;
- сприяння академічній мобільності викладачів, педагогічних (науково- педагогічних) працівників та здобувачів фахової передвищої освіти;
- організація практики, стажування за кордоном викладачів, педагогічних (науково-педагогічних) працівників та здобувачів фахової вищої освіти Коледжу.
7.3. Валютні, матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності використовуються Коледжем для забезпечення його власної статутної діяльності згідно із кошторисом та чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VIH
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗАСНОВНИКА КОЛЕДЖУ
8.1. Харківська обласна рада, як засновник Коледжу, здійснює такі повноваження:
- затверджує Статут Коледжу та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Коледжу вносить до нього зміни;
- оголошує конкурсний відбір на посаду керівника Коледжу, укладає контракт з кандидатом, обраним у порядку, встановленому чинним законодавством України;
- розриває контракт із керівником Коледжу з підстав, визначених законодавством про працю, цим Статутом та/або цім контрактом;
- забезпечує створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Коледжу;
- приймає рішення про приєднання Коледжу до закладу вищої освіти такої самої форми власності, як структурного підрозділу;
- приймає рішення про припинення Коледжу шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації;
- закріплює за Коледжем на праві оперативного управління необхідне для здійснення статутної діяльності майно;
- проводить планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна Коледжу, та виконання керівником умов контракту;
- погоджує здійснення нового будівництва, ремонтно-будівельних (капітальних ремонтів) та будівельно-монтажних робіт;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
8.2. Харківська обласна рада може делегувати окремі свої повноваження Харківській обласній державній адміністрації, наглядовій раді, керівникові та/або іншому органу управління Коледжу.
8.3. Харківська обласна рада зобов’язана:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази Коледжу на рівні достатньому для виконання ліцензійних умов та вимог стандартів фахової передвищої освіти;
- у разі припинення Коледжу шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації забезпечити здобувачам фахової передвищої освіти можливість продовжити навчання за обраною ними спеціальністю;
- забезпечити відповідно до чинного законодавства України створення в Коледжі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
РОЗДІЛ IX
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ КОЛЕДЖЕМ
9.1. Безпосереднє управління діяльністю Коледжу здійснює його директор, який призначається на посаду на умовах контракту за результатами проведеного конкурсного відбору та звільняється з посади за рішеннями Харківської обласної ради у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Директор Коледжу має бути громадянином України, повинен мати ступінь магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), вільно володіти державною мовою і мати стаж роботи на посадах педагогічних та/або науково-педагогічних працівників не менш як 5 років. До зазначеного стажу може бути зараховано до трьох років стажу роботи на керівних посадах.
Одна й та сама особа не може бути директором Коледжу більше ніж два строки.
Права, обов’язки та відповідальність директора Коледжу визначаються чинним законодавством України, контрактом та Статутом Коледжу.
9.2. Директор є представником Коледжу у відносинах з державними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством України та установчими документами Коледжу.
- організує діяльність Коледжу;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Коледжу;
- формує структуру Коледжу відповідно до чинного законодавства України;
- формує штатний розпис та подає його на затвердження Департаменту охорони здоров’я;
- є користувачем майна та розпорядником коштів Коледжу;
- забезпечує дотримання штатно-фінансової дисципліни;
- відкриває рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області;
- забезпечує розроблення, несе відповідальність за реалізацію затвердженої стратегії розвитку Коледжу;
- забезпечує дотримання чинного законодавства України, установчих документів Коледжу, виконання рішень вищого органу громадського самоврядування, колегіального органу управління Коледжу;
- подає на погодження вищому колегіальному органу громадського самоврядування проєкт установчих документів Коледжу;
- видає накази, надає доручення, обов’язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Коледжу;
- відповідає за результати діяльності Коледжу перед Департаментом охорони здоров’я, Департаментом освіти і науки, Харківською обласною радою;
- забезпечує виконання кошторису (фінансового плану), укладає цивільно-правові та господарські договори;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників, робить ротацію кадрів;
- призначає на посаду керівників відділень та циклових (предметних) комісій за згодою колегіального органу управління Коледжу;
- забезпечує охорону праці та безпеку життєдіяльності, дотримання законності та порядку;
- затверджує посадові інструкції педагогічних та науково-педагогічних працівників, інших працівників Коледжу;
- забезпечує ведення діловодства та архівної справи відповідно до чинного законодавства України;
- формує контингент здобувачів фахової передвищої освіти;
- у встановленому чинним законодавством України порядку відраховує із Коледжу та поновлює на навчання осіб, які навчалися у ньому;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітньо-професійних програм;
- розробляє та ухвалює за погодженням з колегіальним органом управління Коледжу рішення про утворення, реорганізацію, перетворення (зміну типу) або ліквідацію структурних підрозділів;
- організовує функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Коледжу;
- сприяє та створює умови для діяльності органів громадського самоврядування та первинної профспілкової організації, які діють у Коледжі;
- сприяє формуванню здорового способу життя у Коледжі, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Коледжу, створює належні умови для занять масовим спортом;
- спільно з виборним органом первинної профспілкової організації Коледжу подає для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування Коледжу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
- забезпечує додержання законодавства у сфері державних закупівель та антикорупційного законодавства;
- здійснює інші повноваження, передбачені установчими документами Коледжу та чинним законодавством України.
9.4. Директор відповідає за провадження та результати освітньої, економічної та інших видів діяльності Коледжу, стан і збереження нерухомого та іншого майна Коледжу.
Директор зобов’язаний оприлюднювати щорічний звіт про реалізацію стратегії розвитку Коледжу на офіційному вебсайті Коледжу.
9.6. Директор Коледжу відповідно до Статуту може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам та керівникам структурних підрозділів.
9.7. У Коледжі для вирішення основних питань діяльності діють робочі та дорадчі органи:
- робочі органи: адміністративна рада, методична рада, приймальна і стипендіальна комісії;
- дорадчі органи: педагогічна рада.
9.7.1. Адміністративна рада Коледжу діє у відповідності до Статуту Коледжу, законів України «Про освіту» та «Про фахову передвищу освіту».
Адміністративна рада розглядає, обговорює та вирішує поточні питання діяльності Коледжу, а саме:
– організаційне планування навчально-виховної роботи, фінансово-господарську діяльності Коледжу;
– виконання Правил внутрішнього розпорядку Коледжу, рішень органів управління освітою;
– стан збереження і ефективного використання основних засобів, обладнання, інших матеріальних цінностей Коледжу;
– вживає заходи для поліпшення соціально-побутових умов навчання, праці та відпочинку здобувачів фахової передвищої освіти, працівників Коледжу.
До складу адміністративної ради входять: директор (голова ради), заступник директора, завідувач відділеннями, методист, головний бухгалтер, голова профкому (за згодою), керівник фізичного виховання. При відсутності голови ради, головою на засіданні ради є заступник директора з навчально-виховної роботи.
9.7.2. Склад та функції приймальної комісії визначаються Положенням про приймальну комісію Коледжу, яке розробляється та затверджується директором на підставі Примірного положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 09.01.2013 № 12.
Склад приймальної комісії щорічно затверджуються наказом директора Коледжу у відповідності з цим Положенням. Головою комісії є директор Коледжу.
9.7.3. Колегіальним органом управління Коледжу є Педагогічна рада, склад якої щорічно затверджується наказом директора.
Педагогічна рада Коледжу:
- визначає стратегію і перспективні напрями розвитку Коледжу;
- розглядає проєкт установчого документа Коледжу, а також пропозиції щодо внесення змін до нього;
- розглядає проєкт кошторису (фінансового плану) та річний фінансовий звіт Коледжу;
- визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- затверджує положення про організацію освітнього процесу;
- приймає рішення з питань вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення з питань відповідальності учасників освітнього процесу за порушення академічної доброчесності.
Педагогічну раду Коледжу очолює голова, яким є директор Коледжу.
До складу Педагогічної ради входять за посадами: заступники директора, завідувачі відділень, голови циклових (методичних) комісій, інші педагогічні працівники Коледжу, головний бухгалтер, завідувач гуртожитку, керівники органів громадського самоврядування та первинної профспілкової організації, представники студентського самоврядування.
При цьому не менш як 75% загальної чисельності складу Педагогічної ради становлять педагогічні працівники і не менш як 10% - виборні представники з числа студентів.
Рішення Педагогічної ради Коледжу, прийняті відповідно до чинного законодавства України, є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу Коледжу.
Рішення Педагогічної ради Коледжу вводяться в дію наказами директора Коледжу.
9.8. Наглядова рада Коледжу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, підвищення якості освітньої діяльності Коледжу.
Харківська обласна рада створює та затверджує строком на п’ять років персональний склад наглядової ради у кількості від трьох до п’яти осіб.
До складу Наглядової ради не можуть входити працівники Коледжу та здобувачі фахової передвищої освіти Коледжу.
Наглядова рада має право:
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- брати участь у роботі колегіальних органів Коледжу з правом дорадчого голосу;
- брати участь у визначенні та затверджувати стратегію розвитку Коледжу;
- контролювати дотримання установчих документів Коледжу;
- проводити конкурсний відбір на посаду директора Коледжу;
- розглядати щорічні звіти директора Коледжу про реалізацію стратегії розвитку Коледжу;
- ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту діяльності Коледжу (не більше одного разу протягом строку повноважень наглядової ради);
- відстежувати та врегульовувати потенційні конфлікти інтересів у діяльності директора Коледжу;
- вносити обласній раді подання про заохочення або відкликання директора Коледжу з підстав, визначених чинним законодавством України, установчими документами Коледжу або контрактом директора;
- здійснювати інші права, визначені законом та установчими документами Коледжу.
Протоколи, відеотрансляції та/або стенограми засідань Наглядової ради оприлюднюються на офіційному вебсайті Коледжу протягом тижня з дня проведення відповідного засідання.
9.9. Положення про робочі та дорадчі органи затверджуються наказом директора Коледжу відповідно до Статуту.
9.10. Склад адміністративної, педагогічної, методичної ради затверджується директором Коледжу строком на один рік.
9.11. Склад приймальної, стипендіальної та екзаменаційної комісій затверджується директором Коледжу у відповідності до положень про їх діяльність.
9.12. Стипендіальна комісія, склад якої щорічно затверджується наказом директора Коледжу, розглядає питання призначення стипендій здобувачам фахової передвищої освіти Коледжу за результатами сесії, надання матеріальної допомоги і преміювання здобувачів фахової передвищої освіти. Рішення стипендіальної комісії вводяться в дію наказом директора Коледжу.
9.13. З метою вироблення стратегії та напрямів провадження освітньої та іншої діяльності Коледжу директор має право утворювати на громадських засадах дорадчі органи (раду роботодавців, навчально-методичну раду тощо).
РОЗДІЛ Х
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ КОЛЕДЖУ
10.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Коледжу є загальні збори (конференція) трудового колективу, включаючи виборних представників з числа студентів, які навчаються в Коледжі.
10.2. У вищому колегіальному органі громадського самоврядування мають бути представлені всі категорії учасників освітнього процесу Коледжу. При цьому не менш як 75 відсотків складу членів колегіального органу мають становити педагогічні (науково-педагогічні) працівники, які працюють в Коледжі за основним місцем роботи, і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів Коледжу, які обираються вищим органом студентського самоврядування.
10.3. Загальні збори (конференція) трудового колективу скликаються не менше одного разу на рік.
10.4. Загальні збори (конференція) трудового колективу Коледжу:
- погоджують за поданням Педагогічної ради установчий документ Коледжу та зміни до нього та подають на затвердження обласній раді;
- заслуховують щорічний звіт директора Коледжу та оцінюють його діяльність;
- обирають комісію з трудових спорів відповідно до чинного законодавства про працю;
- розглядають, за обґрунтованим поданням Педагогічної ради, питання про дострокове припинення повноважень директора Коледжу і направляють відповідне подання обласній раді;
- затверджують правила внутрішнього розпорядку Коледжу і колективний договір;
- делегують працівників Коледжу для участі у рейтинговому голосуванні у разі проведення конкурсного відбору директора Коледжу;
- приймають рішення з інших питань діяльності Коледжу відповідно до чинного законодавства України та установчих документів.
10.5. У Коледжі може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси членів трудового колективу Коледжу та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регулюється чинним законодавством України.
10.6. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.
10.7. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Коледжу, питання охорони праці та соціального розвитку.
10.8. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах (конференції) трудового колективу.
10.9. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.
10.10. У Коледжі діє студентське самоврядування, яке є невід’ємною частиною громадського самоврядування Коледжу.
Студентське самоврядування − це право і можливість здобувачів фахової передвищої освіти вирішувати питання навчання і побуту, захисту своїх прав та інтересів, а також брати участь в управлінні Коледжем.
Студентське самоврядування об’єднує всіх здобувачів фахової передвищої освіти Коледжу, у тому числі неповнолітніх. Усі здобувачі фахової передвищої освіти Коледжу, які у ньому навчаються, мають рівні права щодо участі у студентському самоврядуванні, можуть обиратися та бути обраними до його органів.
Студентське самоврядування здійснюється здобувачами фахової передвищої освіти Коледжу безпосередньо, а також через органи студентського самоврядування.
10.11. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються чинним законодавством України, установчими документами та положенням про студентське самоврядування Коледжу.
10.12. Органи студентського самоврядування діють на принципах:
- добровільності, колегіальності, відкритості;
- виборності та звітності;
- рівності прав студентів Коледжу на участь у студентському самоврядуванні;
- незалежності від впливу політичних партій та релігійних організацій;
- академічної доброчесності.
10.13. Студентське самоврядування здійснюється на рівні Коледжу, гуртожитку.
Органи студентського самоврядування можуть мати різноманітні форми (парламент, сенат, старостат, студентська рада тощо).
Керівники органів студентського самоврядування та їх заступники не можуть перебувати на посаді більш як два строки.
10.14. За погодженням з відповідним органом студентського самоврядування приймаються рішення про:
- відрахування здобувачів фахової передвищої освіти Коледжу та їх поновлення на навчання;
- переведення осіб, які навчаються у Коледжі, з одного джерела фінансування на інше;
- поселення осіб, які навчаються у Коледжі, до гуртожитку і виселення їх із гуртожитку;
- делегування виборних представників із числа студентів Коледжу для участі у рейтинговому голосуванні у разі проведення конкурсного відбору директора Коледжу;
- затвердження положення про організацію освітнього процесу.
Рішення з питань, передбачених цією частиною, може бути ухвалене без погодження, якщо протягом одного місяця після надходження відповідного подання орган студентського самоврядування не висловив своєї позиції.
10.15. Вищим органом студентського самоврядування є загальні збори (конференція) здобувачів фахової передвищої освіти Коледжу.
10.16. Адміністрація Коледжу не має права втручатися в діяльність органів студентського самоврядування (крім питань, пов’язаних з безпекою учасників освітнього процесу, а також із використанням бюджетних коштів та майна Коледжу).
Рішення органів студентського самоврядування, прийняті в межах їх компетенції та доведені до адміністрації, не потребують затвердження, схвалення чи введення в дію директором Коледжу, іншими органами управління Коледжу.
10.17. Директор Коледжу забезпечує належні умови для діяльності органів студентського самоврядування (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв’язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо), про що укладається відповідна угода.
10.18. Кошти органів студентського самоврядування спрямовуються на виконання їхніх завдань і здійснення повноважень відповідно до затверджених ними кошторисів.
Органи студентського самоврядування публічно звітують про використання коштів та виконання кошторисів не менше одного разу на рік.
РОЗДІЛ XI
11.1. Майно Коледжу складають основні засоби, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Коледжу.
11.2. Майно Коледжу є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і належить йому на праві оперативного управління.
11.3. Коледж на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.
11.4. Коледж з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати шляхом ліквідації або передачі з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Коледжу та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядків, встановлених Харківською обласною радою.
11.5. Джерелами формування майна та коштів Коледжу є:
- благодійні надходження від юридичних і фізичних осіб, громадських формувань;
- власні надходження Коледжу, які надійшли як плата за послуги, що надаються в порядку, встановленим чинним законодавством України;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
11.6. Фінансування Коледжу здійснюється з обласного бюджету.
11.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Коледжу щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Коледжем своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Коледжу.
11.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.
11.9. Доходи (прибутки) отримані під час діяльності Коледжу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети та напрямів діяльності і не підлягають розподілу серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
11.10. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб Коледжу для здійснення освітньої, наукової, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
11.11. Кошти загального та спеціального фондів бюджету Коледжу спрямовуються на виконання статутної діяльності за цільовими призначеннями на поточні та капітальні видатки Коледжу в межах виділених лімітів бюджетних асигнувань і кошторисів, які затверджуються Департаментом охорони здоров’я.
11.12. Стипендіальний фонд Коледжу використовується згідно із чинним законодавством України.
11.13. Коледж самостійно розпоряджається власними надходженнями, одержаними від надання дозволених законодавством України платних послуг, робіт та інших видів фінансово-господарської діяльності.
11.14. Коледж має право переводити студентів, які навчалися за кошти фізичних чи юридичних осіб, на навчання за кошти державного бюджету, за умови наявності вільних місць державного замовлення.
11.15. Коледж забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
РОЗДІЛ XII
ПОРЯДОК ЗВІТНОСТІ, КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ФІНАНСОВО-
ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОЛЕДЖУ
12.1. Коледж є самостійним при здійсненні фінансово-господарської діяльності.
12.2. Взаємодія Коледжу з іншими закладами в усіх сферах господарської діяльності здійснюється на основі договорів.
12.3. Коледж у своїй діяльності визначає розвиток, виходячи з потреби в її послугах, планів Департаменту охорони здоров’я.
12.4. Коледж самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік своєї роботи, веде статистичну звітність згідно із установленими нормами, подає її в установленому порядку до органів, якими законодавством України надано право контролю за відповідними напрямами діяльності.
12.5. Директор та головний бухгалтер Коледжу несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської та статистичної звітності.
12.6.Правові засади організації і ведення бухгалтерського обліку, складання звітності в Коледжі здійснюються на рівні державного регулювання та управління.
12.7.Коледж надає обласній раді та Департаменту охорони здоров’я звіти про результати своєї фінансово-господарської діяльності.
12.8. Коледж щомісячно надає Харківській обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Коледжу.
12.9. Коледж щоквартально надає Харківській обласній раді інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
12.10. Харківська обласна рада має право проводити планові і позапланові перевірки стану та ефективності використання майна, закріпленого за Коледжем на праві оперативного управління, а також виконання керівником умов контракту.
12.11. Контроль за окремими сторонами діяльності Коледжу здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладені: нагляд за безпекою виробництва та праці, протипожежною та економічною безпекою й інші, відповідно до законодавства України.
12.12. Коледж самостійно визначає свої штати, виходячи із потреби та встановлених нормативів.
12.13. Посадові особи органів виконавчої влади й місцевого самоврядування можуть давати Коледжу вказівки тільки згідно зі своєю компетенцією, встановленою чинним законодавством України.
12.14. Аудит діяльності Коледжу здійснюється згідно із чинним законодавством України.
12.15. Режим роботи Коледжу визначає адміністрація Коледжу за погодженням із вищим колегіальним органом громадського самоврядування Коледжу з подальшим повідомленням Департаменту охорони здоров’я, Департаменту науки і освіти та обласної ради.
12.16. Контроль за дотриманням Коледжем державних стандартів освіти здійснюється Департаментом охорони здоров’я та Департаментом науки і освіти.
12.17. Державний контроль за діяльністю Коледжу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері освіти та спрямований на виявлення та запобігання порушень вимог законодавства суб’єктами освітньої діяльності, забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти.
12.18. Державний контроль за діяльністю Коледжу у сфері фахової передвищої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. У межах своїх повноважень, у формі планових та позапланових заходів державного контролю.
Зміст, види і періодичність заходів державного контролю визначаються залежно від стану освітньої діяльності Коледжу, але не частіше 1 разу на рік.
12.19. Перевірки, з питань не пов’язаних з освітньою діяльністю, проводяться Департаментом охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ Xlll
ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ
13.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.
13.2. Ці Зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.
РОЗДІЛ XIV
ПРИПИНЕННЯ КОЛЕДЖУ
14.1. Припинення Коледжу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України у встановленому порядку.
14.2. Припинення Коледжу проводиться за рішенням Харківської обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду.
14.3. У разі припинення Коледжу працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
14.4. У разі припинення Коледжу його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.
14.5.
Припинення Коледжу здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного
реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.